Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zbytečná investice?

Přesně před rokem jen krátký čas před volbami jsme se dozvěděli, že budeme mít cyklověž a zařadíme se tak mezi málo měst, která cyklistům tuto službu nabízejí. Dnes je již věž 3 měsíce v provozu a většinu času je téměř úplně prázdná. Vedení města to nemusí bolet, neboť na rozdíl třeba od Lysé nad Labem město tato investice nestála ani korunu. V současné době je již v ČR v provozu 13 cyklověží a ta naše patří mezi nejméně využívané. Na internetu můžete sledovat její využití minutu po minutě 
Možná investor pochopí svou chybu a věž demontuje a postaví jinde. Podle mého názoru by to byla škoda. Co dělat? Já ani běžní občané města nic nezměníme, ale při dobré vůli vedení města by to bylo možné. Současný stav dopravy v Čelákovicích je opravdu hrozný a vyjet do hustého automobilového provozu na kole je tak trochu hazard. Hlavní problém je zbytečná tranzitní doprava a neřešený obchvat města na který již v r.2007 bylo vydáno územní rozhodnutí, ale dosud nejsou vykoupeny ani všechny potřebné pozemky a není stavební povolení. Obchvat však není jediný problém nadměrné intenzity dopravy. V ranních hodinách jsme svědky nekonečných kolon automobilů ve kterých rodiče svážejí do centra města své děti do školek a škol. Některé ulice jsou zvláště přetížené např. v Komenského ulici, kde nedávno byla postavena nová mateřská školka je neuvěřitelná koncentrace dětí. Základní škola Komenského, gymnázium a dvě mateřské školky a co ještě bude přidáno? Podobný osud čeká ulici Kostelní ve které má být po dostavbě rozšířena její kapacita a již nyní je nedostatečné parkování a průjezd ulici je v ranní špičce přehuštěný. Podobné problémy měla i jiná města a tak by bylo vhodné podívat se, jak to řešili. Hlavně chtěli řešit. Je nutné pozvat odborníky a zpracovat tzv. cyklogenerel, který zmapuje současný stav a podá návrh řešení. Podívejte se na několik ukázek z jiných měst ( Dobříš    Písek  Rokycany České Budějovice Litoměřice Klášterec nad Ohří    Veselí nad Lužnicí   )  Vedení města má opravdu rozhodující roli ve využité kola a příklad starosty a všech zastupitelů by moc pomohl. Třeba místostarosta Studnička odpovědný za dopravu začíná o věci přemýšlet a brzy přijede na radnici na kole. Bylo by škoda investici SŽDC do cyklověže nevyužít. Měla by být pýchou a ne ostudou. 

Bude zajímavé sledovat první oficiální zprávy o využití.